måndag, november 28, 2011

356 Åska ( 336/365 )

....vaknar till ännu en blå himmel här i Thailand.
+29 grader kl 9.00, det är helt ok, skulle jag gott kunna leva med.

Åh vilken härlig dag vi hade i går.
Först tog Odd oss på på ett berg i Phuket town där jag fick se och mata....
nä, förresten det tar jag i en annan blogg...

Hoppar fram någon timme under gårdagskvällen i stället....
och vi hamnar på Phuket marknad, den som är på lördagar och söndagar...
herre jösses vilken upplevelse!
Vi fick skjuts dit av vår privat chaffis Odd och vi sa åt honom att hämta oss vid 20.00,
men vi hade kunnat gått där längre än så för området var så stort och fullt av aktiviteter.
Det var inte så mycket folk, så man kunde gott och väl gå mellan de trånga gångarna och solen hade jag lagt sig så det var hyfsat skönt att gå där under tältdukarna.
Bästa biten var nog matmarknaden, jag kommer att göra en större blogg med den senare,
för med den lilla dator jag har med mig hit så är det så krångligt att redigera foton, så jag tar det när jag kommit hem.
Men så mycket mat, så mycket vackra färger och så mycket dofter, har aldrig sett någon liknade, facinerad! Sen vågade jag faktiskt inte smaka på nått ( mmmm..jag vet, men jag e lite rädd om min mage) mycket av maten låg ju färdiga och väntade på hungriga gäster, där emot såg jag ju mat som friterades direkt på stället, det hade jag ju kunnat smaka på för då borde ju bacillerna vara borta...
Nåväl, jag fick se, höra och lukta mig till en härlig upplevelse i alla fall...

...men ca 15 min innan Odd skulle hämta oss så öppnade himlen sig.
Monsunregn på intågande och åska!!
Å som det regnade, vi stannade under marknadens tältdukar tillsammans med hundar, ungar, turister och Thailändare och försökte hålla oss torra, men det var omöjligt. Så lyckliga över att få ha varit med om denna underbara marknad plaskade vi omkring i 10 cm högt vatten för att ta oss till bilen för hemfärd....
Kan meddela att himlen var svart med upplysande blixtar hela kvällen...

...men nu är himlen blå,
så bikinin på
nu ska kroppen bränna få!!


Inga kommentarer: