tisdag, november 29, 2011

110 i Min Väska ( 339/365 )

...i min gulliga gula strand/pool väska just ligger den en solhandduk, sololja och solglasögon,
mer behöver jag ju inte i denna värme....jo en flaska vatten med.
Malee Garden ser de till så att det alltid finns färskt kallt vatten på rummet.... sikken service va!!

+31 grader...puh!
Sitter på terassen å tar igen mig efter dagen, en dag som började helt underbart. Jag gick över till tjejerna på beautysalongen Raya här i byn och tog mig en ansiktsbehandling med massage och en hårfärgning för att täcka de många grå som så fort tittar fram i denna brännande sol.....
3 timmar senare och 300 kr.....fattigare eller NOT....gick jag ut ur salongen, nöjd, glad och lycklig. Det är ju oförskämt vad billigt det är med behandlingar här, dessutom är vissa salonger som denna riktigt duktiga på det de gör. Ska nog försöka klämma in en fotbehandling med innan jag åker hem...och kanske en hel kroppsmassage till.....

Eftersom det blev lite fler behandlingar än jag hade räknat med i dag och klockan han bli 13 innan jag var klar så intog vi poolen hos Tysken i stället för att åka ut till någon strand,
Vi var helt allena på poolområdet....rätt behagligt om man säger så, låg i vattnet å guppade rätt länge  och hade jag haft en flytmadrass hade jag nog somnat....

Jaaaaa ja ja Rantamor...jag ska försöka ta mig upp tidigt någon morron...
i morse var jag lite toanödig kl 7.00 men då var ju redan sola uppe...
men i morgon.... kanske.....

Nu sippar jag vidare på min wine-cooler och klurar på vad jag ska hitta på till kvällen...
*skål-tamme-fan*

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Din väska är helt okey...
din värme är helt okey...
din njutning är helt okey...
men här hemma i Sverige är det kallt och blåsigt...
och idag har vi dragit upp Sally....
om du inte tänkt på det så är vintern på G...
lessen...

Rantamor sa...

Ingen blogg idag ????