måndag, juli 25, 2011

3 Allvar ( 207/365 )

Utøya - Paradiset som blev en helvetes ö...
...försöker att förstå, att fatta vad som har hänt i vårat grannland Norge,
men jag förstår inte, jag fattar inte.... det går inte att förstå...
nä, inte ens i min hemskaste mardröm går det att förstå vad det är som driver någon till att utföra dessa ohyggliga handlingar som hittills krävt livet av 93 helt oskyldiga personer.
Hur man kan hata så enormt, så mycket, att man går över gränsen i sin handlingar i vad som över huvudtaget är mänskligt....
Hur man kan släcka unga människors liv och förstöra framtiden för så många många fler...
kan man inte se allvaret i detta innan man går ut och utför något sådant, ja då vet jag inte....jag finner då inga ord...

Tänder ett ljus, ett ljus för att hedra alla omkomna, för alla drabbade,
för en hel nation, en hel värld i chock...
♥♥♥♥♥

1 kommentar:

Rantamor sa...

Hänger med på ditt ljus....
otroligt tragiskt.